Du blir blåst varje gång du kör in på en bensinstation. Just nu har vanlig bensin i Sverige skjutit upp till 22 kr per liter, medan dieseln ligger på smärtsamma 25 kr.
Det är inte bara de höga priserna som tömmer din plånbok. Din egen bil jobbar faktiskt emot dig. De flesta förare tror att deras motor går så effektivt som möjligt. De tror att fabriksinställningarna är optimerade för vardagskörning.
Men en chockerande “branschhemlighet” inifrån bilvärlden bevisar motsatsen.
Din bil byggdes med en “bränsleslukande bugg”. Det är ett digitalt koppel installerat av tillverkarna under press från de stora oljebolagen för att se till att du bränner 30 % mer bränsle än nödvändigt. De kallar det “fabriksinställningar.” Vi kallar det en koordinerad attack mot din ekonomiska frihet. Om du inte tycker det är okej att donera en tredjedel av din lön till miljardärer som inte bryr sig ett dugg om ditt liv — då vill du läsa vidare. Det finns ett sätt att slå tillbaka, men de stora oljebolagen försöker redan begrava det.