Du blir flådd hver gang du kjører inn på en bensinstasjon. Akkurat nå har vanlig bensin i Norge steget til 22 kr per liter, mens diesel ligger på smertefulle 24 kr.
Det er ikke bare de høye prisene som tømmer lommeboka di. Din egen bil jobber faktisk mot deg. De fleste sjåfører tror motoren deres går så effektivt som mulig. De tror fabrikkinnstillingene er optimalisert for hverdagskjøring.
Men en sjokkerende “bransjehemmelighet” fra innsiden av bilverdenen beviser det motsatte.
Bilen din ble bygget med en “drivstoffsløsende feil”. Det er et digitalt bånd installert av produsentene under press fra de store oljeselskapene for å sørge for at du bruker 30 % mer drivstoff enn nødvendig. De kaller det “fabrikkinnstillinger.” Vi kaller det et koordinert angrep på din økonomiske frihet. Med mindre du synes det er greit å donere en tredjedel av lønna di til milliardærer som ikke bryr seg det minste om livet ditt — bør du følge nøye med. Det finnes en måte å slå tilbake på, men de store oljeselskapene prøver allerede å begrave den.