Je wordt elke keer beroofd als je naar de pomp rijdt. Op dit moment is de prijs voor Euro 95 in Nederland gestegen naar €2,14 per liter, terwijl diesel op een pijnlijke €2,27 staat.
Het zijn niet alleen de hoge prijzen die je portemonnee raken. Je eigen auto werkt eigenlijk tegen je. De meeste bestuurders denken dat hun motor zo efficiënt mogelijk is. Ze denken dat de fabrieksinstellingen perfect zijn voor hun dagelijkse rit naar het werk.
Maar een schokkend “industriegeheim” uit het hart van de Nederlandse auto-industrie bewijst het tegendeel.
Jouw voertuig is gebouwd met een “brandstofverspillings-bug”. Dit is een digitale riem, door fabrikanten onder druk van de oliereuzen geïnstalleerd, om ervoor te zorgen dat je 30% meer benzine verbrandt dan nodig is.
Zij noemen het “fabrieksinstellingen”. Wij noemen het een gecoördineerde aanval op jouw financiële vrijheid.
Tenzij jij het prima vindt om een derde van je salaris te doneren aan miljardairs die jouw manier van leven haten, moet je nu goed opletten. Er is een manier om terug te slaan, maar Big Oil probeert die al te begraven.
De mobiliteitsval
Er is een plan om je uit de bestuurdersstoel te duwen en je systemen in te lokken die zij controleren.
Het openbaar vervoer draait niet alleen om reizen; het draait om jouw aandacht. Als je niet rijdt, zit je op je telefoon: je scrolt door advertenties en wordt gevolgd voor jouw data.
Nieuwe elektrische voertuigen zijn niet anders. Het zijn computers op wielen, die jouw locatie en rijgedrag via ingebouwde software aftappen.
Door de brandstofprijzen hoog te houden, duwen ze bestuurders naar deze “verbonden” platforms, waar elke stap gecontroleerd wordt.
Wanneer autorijden een onbetaalbare luxe wordt, verlies je je zelfstandigheid.
Het is tijd om je vrijheid terug te eisen en je mobiliteit op je eigen voorwaarden te behouden.