Du bliver flået, hver gang du kører ind på en tankstation. Lige nu er almindelig benzin i Danmark steget til 15 kr. per liter, mens diesel ligger på smertefulde 17 kr..
Det er ikke kun de høje priser, der tømmer din pung. Din egen bil arbejder faktisk imod dig. De fleste bilister tror, at deres motor kører så effektivt som muligt. De tror, at fabriksindstillingerne er optimeret til hverdagskørsel.
Men en chokerende “branchehemmelighed” indefra bilverdenen beviser det modsatte.
Din bil blev bygget med en “brændstofslugende fejl”. Det er en digital lænke installeret af producenterne under pres fra de store olieselskaber for at sikre, at du bruger 30% mere brændstof end nødvendigt. De kalder det “fabriksindstillinger.” Vi kalder det et koordineret angreb på din økonomiske frihed. Medmindre du har det fint med at donere en tredjedel af din løn til milliardærer, der er fuldstændig ligeglade med din livsstil — så bør du følge godt med. Der findes en måde at slå igen på, men de store olieselskaber prøver allerede at begrave den.